tirsdag 12. mai 2015

Underveisinspirasjon med DT Cornelia

Bröllopskort är det svåraste som finns att göra, tycker jag. Anledningen är så viktig och det får inte bli fel… så jag får lätt lite prestationsångest.

Den här gången ville beställaren gärna ha ett pyramidkort samt ficka för pengar eller presentkort. Bruden är från Norge och brudgummen från Sverige och kunde jag få med något om det också? Segling, stränder och resor tillhör brudparets intressen, fick jag också veta. Dessutom skulle bröllopet gå i turkost och det fick gärna avspegla sej i kortet.

Jag gick och tänkte på hur jag skulle få ihop allt detta ganska länge och till sist var jag bara tvungen att sätta mej ner och få fart på fingrarna. Här är resultatet.

Blommor i turkost och vitt, ett brudpar i siluett och brudparets namn på en banderoll.

På ”locket” finns datum och plats för bröllopet.

Kortet hålls samman av locket och pinnen och för att öppna det drar man helt enkelt ur pinnen. På denna pinne har jag hängt några charms med kärlekstema och så en segelbåt, eftersom brudparet alltså gillar att segla.

När man öppnar kortet ser det ut såhär.

I mitten en vacker text ur Höga Visan, som beställaren själv har valt.

Man kan vika upp fliken med texten och här inne finns en bild jag hittade på internet. Den får symbolisera det norsk-svenska. Här finns också givarnas namn och en ficka för pengar/presentkort.

På undersidan finns min personliga stämpel.

Bröllop är naturligtvis något att fira, men jag undrar... vad firar DU?!

Det finns fortfarande tid att delta i månadens utmaning med temat "feiring". Du hittar utmaningen HÄR! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar